„Buszujący w zbożu” - streszczenie szczegółowe
klp.pl Lektury Analizy i interpretacje Motywy literackie Epoki
W końcu wyrzucił gazetę i wyszedł na świeże powietrze i ruszył w kierunku wschodnich dzielnic, gdzie mógł coś zjeść w taniej restauracji. Po drodze minął dwóch mężczyzn, wyładowujących z ciężarówki ogromną choinkę. W lokalu zamówił kawę i racuszki, ale nie był w stanie niczego przełknąć. Potem powędrował na Fifth Avenue. Był poniedziałek przed świętami Bożego Narodzenia, więc wszystkie sklepy były otwarte i wszędzie można było zobaczyć świętych Mikołajów, potrząsających dzwonkami. Szedł przed siebie i nagle zaczęły dziać się z nim dziwne rzeczy. Miał wrażenie, że nigdy nie dotrze do chodnika po przeciwnej stronie ulicy. Był cały mokry od potu i zaczął rozmawiać z Alikiem, prosząc, aby nie pozwolił mu zniknąć. W ten sposób minął Sześćdziesiątą Ulicę i przysiadł na ławce. Postanowił, że nigdy nie wróci do domu i nie pozwoli, aby rodzice wysłali go do nowej szkoły.

Postanowił jedynie zobaczyć się z siostrą, by się pożegnać przed wyjazdem na zachód. Chciał zamieszkać w jakiejś pięknej okolicy, gdzie nikt nie będzie go znał i gdzie będzie mógł udawać głuchoniemego. Znajdzie pracę na stacji benzynowej, wybuduje chatę na skraju lasu i poślubi piękną dziewczynę. Pomysł tak bardzo mu się spodobał, że pobiegł do sklepu z artykułami piśmiennymi i kupił blok listowy oraz ołówek. Potem ruszył do szkoły, w której uczyła się Phoebe, żeby zostawić dla niej list z informacją, o której godzinie i gdzie się spotkają. Usiadł na schodach i nakreślił kilka słów, prosząc, aby przyszła do Muzeum Sztuki. Następnie ruszył w stronę gabinetu kierowniczki.

Nagle dostrzegł na ścianie napis: „Pies cię…” i bardzo się zdenerwował na myśl, że dzieci mogłyby go przeczytać. Starł go, obawiając się, że któryś z nauczycieli mógł pomyśleć, że to jego sprawka. W pokoju dyrektorki przekazał list starszej kobiecie, wyjaśniając, że jest bratem Phoebe Caulfield i na polecenie matki, która źle się czuje, ma zabrać dziewczynkę na lunch. Po opuszczeniu szkoły poszedł prosto do muzeum i zaczął kręcić się w pobliżu drzwi wejściowych. Nagle podeszło do niego dwóch chłopców, pytając gdzie są mumie. Zaczął żartować z nich, udając, że nie wie, co to takiego. W końcu zaprowadził ich do właściwej sali i wyjaśnił im, w jaki sposób Egipcjanie chowali zmarłych. Po jakimś czasie malcy odeszli, zostawiając go samego w grobowcu. Ze zdumieniem zauważył na ścianie identyczny jak w szkole napis. Z goryczą pomyślał, że zapewne podobny napis pojawi się również na jego grobie. Wyszedł z sali mumii i skierował się do toalety.

strona:   - 1 -  - 2 -  - 3 -  - 4 -  - 5 -  - 6 -  - 7 -  - 8 -  - 9 -  - 10 -  - 11 -  - 12 -  - 13 -  - 14 -  - 15 -  - 16 -  - 17 -  - 18 -  - 19 -  - 20 -  - 21 -  - 22 -  - 23 - 


  Dowiedz się więcej
1  Sally Hayes - charakterystyka
2  cytaty
3  Geneza „Buszującego w zbożu”



Komentarze
artykuł / utwór: „Buszujący w zbożu” - streszczenie szczegółowe




    Dodaj komentarz (komentarz może pojawić się w serwisie z opóźnieniem)


    Imię:
    E-mail:
    Tytuł:
    Komentarz:
     





    Tagi: